Finance Active, de Europese leider in SaaS-oplossingen voor schuld- en financieel risicobeheer, heeft zich aangesloten bij Altus Group. Altus Group, aanwezig in Frankrijk en in 50 andere landen, ontwikkelt software en adviesdiensten en zijn vooral actief op het gebied van waardering van onroerende goederen.

Deze fusie betekent een nieuwe fase in de ontwikkeling van Finance Active, met aanzienlijke investeringen in R&D, die haar zullen toelaten om haar technologische voorsprong op het gebied van beveiliging en gegevensbeheer te behouden en verder uit te breiden.

Door hun expertise samen te bundelen, hebben de twee ondernemingen de gemeenschappelijke ambitie hun klanten nog beter te ondersteunen bij het nemen van beslissingen. Daarnaast zullen we dankzij deze fusie nog meer diensten wereldwijd aanbieden die toelaten om op de best mogelijke wijze prestaties van beleggingen en financieringen te beheren.

Finance Active zal haar oplossingen voor het beheer van schulden en financiële risico’s blijven ontwikkelen en tegelijkertijd bijdragen tot de ontwikkeling van de diensten van Altus Group in Europa.

Patrice Chatard & Jacques Descourtieux, CEO’s en medeoprichters van Finance Active: « Wij zijn verheugd ons aan te sluiten bij Altus Group. Het is zowel een erkenning van de kwaliteit van onze diensten en onze werknemers, als een grote kans voor een verdere ontwikkeling. Wij kennen het management van Altus Group al enkele jaren en sommige van onze klanten hebben reeds met de oplossingen van Altus gewerkt. Wij hebben duidelijke zakelijke en geografische complementariteiten ».

Mike Gordon, CEO Altus Group: « Wij zijn zeer verheugd en dit opent een nieuwe weg voor onze groei op lange termijn. Schuldbeheer past perfect bij onze oplossingen en Europa is een opwindende expansiemogelijkheid voor Altus Group. Met Finance Active, de marktleider op het gebied van schuldbeheer, beschikt Altus Group over uitgebreide mogelijkheden om dit groeiende marktsegment volledig te kunnen bedienen ».

Over Finance Active
Finance Active biedt haar oplossingen voor het beheer van schulden en financiële risico’s aan lokale overheden en ondernemingen – o.a. Real Asset (vastgoed, energie, infrastructuur, bouw…) en financiële instellingen. Het is aanwezig in heel Europa, heeft een omzet van 25 miljoen euros, werkt samen met 3.000 klanten en stelt 160 mensen tewerk.

Over Altus Group
Altus Group Limited is een toonaangevende leverancier van software, data-oplossingen en onafhankelijke adviesdiensten. Haar oplossingen stellen klanten in staat hun vastgoedinvesteringen te analyseren, inzichtelijk te maken en er waarde aan toe te kennen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Canada en stelt wereldwijd ongeveer 2.200 werknemers te werk, met vestigingen in Noord-Amerika, Europa en Zuid-Oost Azië. Altus-aandelen worden verhandeld op de TSX (Toronto Stock Exchange) onder het symbool AIF.

FINANCE ACTIVE CONTACT

Julie Rambaud
Communication & Marketing Manager

🔔 More news and exclusive content? Follow Finance Active on LinkedIn: